HUKUMAN PEMBUNUH SOSILAWATI

dua pembunuh Sosilawati telah mengaku bersalah dan memohon maaf di atas kesilapan mereka. Kedua-dua pembunuh K Sarawanan, 19, dan U Suresh, 26 telah dijatuhkan hukuman 7 tahun penjara. Mengikut laporan Harian Metro ketika diberi peluang bercakap, Sarawanan dan Suresh dengan nada perlahan dalam bahasa Tamil memohon maaf terhadap perbuatan mereka sebelum diterjemahkan ke bahasa Melayu oleh jurubahasa mahkamah. “Saya memohon maaf kepada keluarga mangsa dan masyarakat atas perbuatan saya. Saya sudah insaf,” kata kedua-dua tertuduh.
 Pembunuh Sosilawati Maafkan kami
Gambar Pembakar Mayat Sosilawati
“Kes ini amat mengejutkan negara di mana empat orang dibunuh dalam satu kejadian. “Mana-mana orang pun akan bersetuju hukuman penjara lima tahun tidak memadai,” kata Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohtarudin Baki pada semakan kehakiman yang menyaksikan dua pekerja ladang menerima hukuman penjara 20 tahun akibat melupuskan bukti pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga yang lain, semalam.

Apakah perasaan anda seandainya anda adalah Erni Dekritawati Yuliana Buhari, Erwan Suwari Ridzuan, Erni Erinawati Sofea, Md Erwan Nasri, Erni Reenilawati, dan Siti Nur Fatimah atau Yatimah? Yatimah ibu Sosilawati telah menzahirkan kekecewaan dan tidak akan memaafkan pembunuh anaknya.
Allah swt sentiasa memaafkan hambanya setiap saat kecuali dosa syirik. Tetapi adakah kita mempunya kekuatan untuk memaafkan seorang yang sudah mengaku membunuh ahli keluarga kita seperti kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya. Semuga peguam Pathmanabhan, yang didakwa bersama-sama Thilaiyalagan,  Matan,  dan Kathavarayan akan mendapat hukuman yang setimpal dengan kekecaman yang telah dilakukan.

No comments:

Post a Comment