APA ITU CHURP2?


ChurpChurp!!!! Ok, ada sesiapa dekat sini yang still tak tahu apa ituChurpChurp ke? Hallooo, rugi kot korang if tak tahu apa bendaChurpChurp ni.hehehe! Tapi, tak apa. Memang entry ni saya buat special untuk korang yang still lagi tak tahu or maybe dah tahu cuma blur sikit. Sikit je kan? No problem babe!
Lets start! Korang pernah tak sedih sebab selalu sangat nak join mana-mana program pengiklanan macam Nuffnang, katakan dan korang diberitahu tak layak nak join sebab korang tak ada blog untuk tujuan pengiklanan tu. Sekarang ni, teknologi dah hebat ok. Yes, Nuffnang still lagi perlukan korang untuk daftar blog kalau nak join program mereka. Jangan sedih dulu!
Nuffnang tak biarkan korang yang tak ada blog ni dekat belakang woo. For your information, ChurpChurp ni merupakan “anak” pada program Nuffnang lah! Special untuk semua orang, baik blogger atau pun tidak. Asalkan korang ada akaun Twitter atau Facebook, beres wei!!! Dah boleh join! Coolkan?
Still blur?? Ok, relax. Dekat bawah ni, ada slideshow dibawakan khas oleh ChurpChurp untuk tolong korang yang masih blur macam mana ChurpChurp ni berfungsi. Check it out guys!!!
Hah! Amacam? Coolkan ChurpChurp ni??? Tak perlu nak fikir lama-lama ok.Nanti rugi je, sementara korang fikir tu silap-silap saya dah boleh cash out kali ke 2 kot!hahahaha! Yep, sebelum ni saya cash out duit ChurpChurp ni. Even tak lah beribu tapi hampir RM100 jugak lah ok! Its not too bad kan untuk cash out first time.hehehe! Nak bukti ke? Oh, tarahal lah!! Nah!!
Actually, minimum cash out ChurpChurp ni is RM100. Tapi, disebabkan saya teruja sangat nak cash out cepat. Tepat RM100 saya terus tekan butang cashout.hahaha! Setiap kali kita cashout, RM1 akan ditolak daripada jumlah duit kita tu. Itu yang tinggal RM99 je.muahaha! Tapi, seriously tak lama mana pun saya kumpul. Comelkan? Apa lagi? Jom lah join!!!
Saya rasa, dalam banyak-banyak program pengiklanan yang saya dah join.ChurpChurp ni paling dan sangat senang ok. Korang join, isi detailsyang diperlukan, tunggu assignments daripada ChurpChurp, once dapat assignments terus siapkan dan klik aja butang submit then siap! Boleh duduk diam-diam dan tunggu hasil. Senang kan?? Jom lah join!
korang tak perlu nak susah-susah copy paste coding iklan, dekat mana-mana blog. Once korang register dan daftarkan Twitter and Facebook korang…semua kerja-kerja publish iklan ni ChurpChurp yang tanggung woo!!! Senang kan? Memang senang!!! Rugi kalau korang ada akaun Twitter dan Facebook tapi tak join program ni ok. Bukan kena bayar pun. Dibayar lagi adalah. Phewit!!!!
ChurpChurp ni pun macam Nuffnang. Banyak anjurkan events. Cuma, setakat ni belum terlalu banyaklah kan. Nama pun masih baru. Setakat ni, dah beberapa events yang dianjurkan istimewa untuk ahli ChurpChurp tau! Contohnya macam baru-baru ni, ChurpChurp adakan ChurpChurp Preview Screening – Alpha and Omega dan Fly kitey, fly!
Woo!!! Sure best kan??? Tapi, sayangnya belum ada rezeki lah saya nak join diorang. Tapi, tak apa. Mintak-mintak lepas ni banyak lagi events yang ChurpChurp buat untuk members lah kan. Hmm, kalau tanya sayalah kan. Saya nak sangat ChurpChurp buat events yang tak berapa formal. Kiranya outdoor lah lebih kurang macam Fly kitey, fly! tu jugak. Contoh, buat event yang melibatkan semua bangsa. Biar balance lah. Bukan majoriti Cina or Malay saja. Kalau boleh biar ada India sekali! Kata 1 Malaysia kan??
Kita kumpul, buat outdoor  game yang simple aje janji happening! Game tradisional Melayu, Chinese and Indian kita gabungkan sekali. Mesti meriah ok!!! Sambil-sambil tu dapatlah kita sama-sama tunjuk dekat bangsa luar konsep 1 Malaysia negara kita. kan??? Hope sangat ada event macam ni nanti.
Oklah, ini sajalah entry special saya berkenaan program ChurpChurp. Sesiapa yang belum join, jom lah! Jangan buag masa lagi. Kalau masih blur, boleh je tanya saya. No hal lah! Enjoy korang!!!! Selamat berChurpChurp!

No comments:

Post a Comment